Poiesz Supermarkten – Werken bij
In een tijd waarin jongeren vaak meerdere opties hebben voor bijbaantjes, was het vraagstuk van Poiesz hoe ze zich kunnen onderscheiden en jonge werknemers kunnen aantrekken. Door middel van een op maat gemaakte wervingsvideo, waarbij we de jonge werknemers centraal hebben gezet, slaagden we erin de aandacht van jongeren te trekken.
De uitdaging
Poiesz kwam bij Okkinga binnen met een concrete vraag: ‘Hoe gaan we de jeugd aantrekken om te komen werken bij Poiesz?’ Jongeren hebben een brede keuze als het gaat om bijbaantjes, maar hoe zorg je er nou voor dat de jongeren voor Poiesz Supermarkten kiezen?
De oplossing
Om deze uitdaging aan te pakken, ontwikkelden we een op maat gemaakte wervingsvideo. In de video speelden jongeren zelf de hoofdrol, waardoor het voor potentiële nieuwe werknemers gemakkelijker was om zich te identificeren met de situaties en de werkomgeving die Poiesz te bieden heeft. Dankzij deze oplossing slaagde Poiesz erin om de aandacht van jongeren te trekken en hen te enthousiasmeren om bij het bedrijf te komen werken. De wervingsvideo bleek een effectief middel te zijn om het aantal sollicitanten te vergroten en de vacatures voor (jonge) werknemers succesvol in te vullen.